De kou is bijna voorbij

28 februari 2018 - Pettneu am Arlberg, Oostenrijk

De kou bepaalt veel deze vakantie. Was het zondagochtend nog min 8. Vandaag, woensdag, was het min 17 bij ons in het dal. Elke dag weer kouder, en elke keer krijgen we de auto toch weer aan de praat. Maar vraag niet hoe. Vandaag was de ruitenvloeistof ook bevroren. Een en al ellende dus. Maar de kou heeft ook voordelen. Het is niet erg druk op de pistes en bij de liften. Bij de restaurants wil wel iedereen binnen zitten. Je moet je dus invechten zodat je in ieder geval zittend kunt genieten van je cappuccino van 4,60.
De afgelopen dagen hier en daar wat geskied. Vandaag Der Weisse Ring gedaan met de vd Beldjes. Opgestapt in Zürs, via Zug, Lech weer naar Zürs. Onderweg geluncht bij Trittalp. Geen zelfbedieng maar heuse obers. Wel erg druk. Een beetje twijfel bij het bestellen levert meteen een chagrijnige ober op. Ze brengt eerst een soepje, later een bord patat, later twee cappuccino's (koud), weer later een glas appelsap, dan nog een bord patat. Kortom, tegelijk eten is er niet bij. De laatste twee choco's hebben we niet meer afgewacht. Nog leuke dingen meegemaakt? Lekker geskied, veel zon, erg koud, goed gezelschap, en 'savonds pannenkoeken gegeten bij Carla's pannenkoekenkraam.
Het was een mooie dag, dat wel.

1. Jantine:
    28 februari 2018
    Wel mooie foto's! Hier in Hoevelaken is het ook best koud. Vandaag -5. Door de zon en de harde wind nog weinig schaatsen. Wel op ondergelopen skeelerbanen. Morgen op de plas achter het voetbalveld. Al het voetbal is afgelast - behalve bij de profs. Op dit moment 1-0 Feyenoord - Willem 2. Altijd leuk om te weten. Veel plezier nog en groeten van ons allemaal!
  2. Sminkstra:
    1 maart 2018
    Foto's zijn eigenlijk elk jaar hetzelfde. Het is idd flink fris hier. Het is wel goed te doen omdat de zon schijnt en je kan je goed kleden op deze omstandigheden. Ik hoop dat jullie nog kunnen schaatsen. Ik las dat de gevoelstemperatuur min 20 is bij jullie. Brrrrrrrrrrr.