Mrežničko rivier.

3 augustus 2017 - Mrežnički Brig, Kroatië

Vandaag is het dinsdag en we hebben een excursie geregeld met Mario. Met 10 mensen op de Mrežničko kajakken/kanoën. Volgens een boekje van de ANWB een van de mooiste rivieren van Kroatië. Deze rivier is ook de rivier waaraan onze camping ligt. Nou ja, het is niet onze camping natuurlijk. Maar dat is wel duidelijk denk ik.
Wij gingen zelf rijden waarbij de andere 6 in hun bus konden plaatsnemen. Halverwege gestopt om lunch te kopen en een kop koffie te drinken. Want we moesten rustig aan doen om er zeker van te zijn dat we achteraan konden varen. Wel zo rustig. Daarna, na 45 km rijden, de boten gehaald die bij een boerderij stonden en toen nog een km naar de opstaplocatie. Een drukte van belang daar, maar wij gingen eerst wat zwemmen en van rotsen afspringen. Pas als laatste gingen wij. Het was een soort kruising tussen canyoning en kajakken. Veel plonsen, zwemmen en springen. Regelmatig moesten we uit de boot omdat de watervalletjes niet goed te nemen waren met de boot. Dus vaak nat. Maar de watertemperatuur was op zwembadniveau. Dus geen probleem. Daarbij komt nog dat het 35 graden was en wij lekker konden spetteren en door een kloof voeren. Prima te doen. Onderweg hielp Mario en vertelde over alles en nog wat. Over beren en wolven en lynxen en schildpadden bijvoorbeeld. Hij is ook een goede informatiebron als je nog meer van Kroatië wilt zien. Grappig was toen hij ons van een rots liet springen toen ineens bleek dat dat water wel 10 graden kouder was. Een koude douche dus. De rivier werd daar gevoed door een nieuwe bron uit de ondergrond. Brrr. Gelukkig had Mario ook een heupflesje met alcoholische huisvlijt bij zich. Beetje vreemd natuurlijk. Uiteindelijk kwamen we aan bij een verlaten hippiefestivalterrein. Daar moet je echt foto's van zien want het zag er zo surrealistisch uit. Die hippies hebben een dag of 7 hun feestje gevierd en dat feestje was gisteren geloof ik geëindigd. Onderweg kwamen we ook al deze mensen tegen. Zij hielden er (enkelen) een andere moraal op na als het gaat om fatsoenlijke badkleding. Schokkend voor jonge kinderen. Enfin, de tocht kwam op zijn eind en de boten opgeladen. Iedereen moest wachten tot we de bus hadden omgeruild en de Audi hadden gehaald. Onderweg had Mario nog een ander flesje bij zich om te delen. Om 7 uur weer terug op de camping. Nog steeds 34 graden. Het was een mooie dag, wel nat maar zeker niet te warm. Dat dus.

1. Jantine:
    4 augustus 2017
    Spannend. Heb trouwens net jullie andere foto's bekeken, ik had ze nog niet allemaal gezien. Mooi! Die van Carla met de zonsondergang is ook leuk zeg! En een leuk klein blauw autootje zie ik. Wat is daar het verhaal bij?
  2. Klaas Kooistra:
    5 augustus 2017
    Er is geen verhaal bij. Ik zal er 1 proberen te maken.
    Je komt in Kroatië vaker een Renault 4 tegen dan in Nederland. Dit was er dus 1. Maar deze had een denim- print; dus spijkerbroekprint. Het andere verhaal is dat het selecteren van foto's uit je album of galerij soms niet gaat zoals je wilt. Zo selecteerde ik meerdere keren een foto pet ongeluk. Dit was er zo eentje. :-)