De Cameron Highlands

30 juli 2015 - Brinchang, Maleisië

Dit is een speciaal stukje van Maleisië. Langs de weg grote kassencomplexen van plastic tegen de heuvels geplakt. Ze verbouwen er van alles. Vaak hebben ze verkoop aan huis. Daartussen ook nog allerlei prullaria. De Cameron Highlands worden in de reisgids vaak afgebeeld met mooie foto's van theeplantages. En dat is inderdaad heel mooi. Je ziet dan een glooiend landschap met de theestruiken. En thee is allemaal groen als het groeit. We zijn vandaag bij Cameron Valley geweest. Dit is een theeplantage met, en dat doen ze hier goed, commerciële nevenactiviteiten. Zoals bijvoorbeeld een winkeltje met natuurlijk thee maar ook met andere snuisterijen. Een theeschenkerij zit er bij. Ook konden we met een quad de plantage op. Wij kozen voor het beste; met chauffeur in de Landrover de plantage over. Verder nog in een vlindertuin geweest en aardbeien geplukt bij de aardbeien kweker. Niet echt goedkoop.
Hele middag regenachtig en niet warm.