Dinsdag 27 Juli, eerste traject

27 juli 2021 - Hoge Tatra, Slowakije

Dinsdag ontbijt gekregen in het Tatra-hotel en een lunchpakket voor de eerste dag. De auto konden we laten staan. Alles wat we we nodig hadden voor de komende 8 dagen zat in de rugzak, behalve het eten.
Treintje genomen naar Tatranska Lomnica en vanaf daar gingen we alleen nog lopen. Eerste dag: bestemming is Zelenom Pleso. Een Pleso is een plasje. Onderweg zijn we een drietal Nederlanders tegengekomen die dezelfde reis hadden geboekt en dus ook in het Tatra-hotel in Poprad zitten. De route naar Zelenom Pleso is hobbelig, veel keien maar goed te doen. Opmerkelijk veel dagjesmensen, jong, oud, dik, dun. Niet heel moeilijk dus. Bij de hut bij Zelenom Pleso is het druk met vooral dagjesmensen die daar komen voor een lunch of een paar potten bier. We krijgen een hut toegewezen samen met de andere drie Nederlanders. Een hut met drie stapelbedden, een wc op de gang en een douche in de kelder. De douche valt iedere keer uit en het licht ook. Niet handig. Na het avondeten nog een uurtje gewandeld naar Biele pleso, net zoals wielrenners na de wedstrijd even gaan 'uitfietsen'.
Hier in de bergen is schaarste aan wifi, 4G-bereik en aan ordinaire elektriciteit. In de eetzaal is een kastje met 8 stopcontacten waar je de telefoon kunt opladen. Dit kastje is dus steeds vol. Op de kamer is geen stopcontact. Enfin, we redden het, maar vraag me niet hoe.....

1. Daphne:
    30 juli 2021
    Toffe reis!
  2. Jantine:
    30 juli 2021
    Prachtige foto van Carla tegen die blauwe lucht. Mooi hoor. Dat spartaanse herkennen we wel. Is soms doorbijten maar de natuur en de rust maken alles goed. Veel plezier!