Fiss, vrijdag

31 juli 2020 - Ried Im Oberinntal, Oostenrijk

Gelukkig gaat het thuis ook gewoon door. Algen in het zwembad zijn verwijderd en de grijze kliko is door Auke aan de weg gezet. En voor morgen de blauwe. Opgeruimd staat netjes, ook als we niet thuis zijn.

Vandaag een rustdag ingepland. Even aan de nieuwe schoenen wennen en wat sleutelen aan de instellingen. Vandaag zijn we begonnen in Fiss richting de Frommesalp en misschien nog naar de Frommeskreuz. Maar die laatste is 800 meter klimmen en eigenlijk niet geschikt voor deze dag. Frommesalp biedt een lekkere Radler. Dan nog iets verder omhoog tot de Frommeshütte  en dan linksaf de FisserHöhenweg op richting Steinegg. Dan nemen we de gondel naar beneden. De FisserHöhenweg is een mooi pad met uitzicht op het dal van Fiss en de Inn en met dit heldere, zonnige weer zie je de dorpen aan de overkant van het Inndal heel goed. Het is een echt koeien pad. Onderweg nog een met bellen uitgeruste kudde tegengekomen. Het klinkt als een carillon op de berg. Vraag blijft waar die beesten gemolken worden en hoe vaak. Misschien komen we daar nog achter.

Vanavond de andere pizzeria uitgeprobeerd. (Sorry voor de thuisblijvers). Na de pizza de administratie en het plan voor morgen. Morgen wordt weer een stralende dag en we gaan een track doen van 6uur en als we het goed doen, zijn we op tijd terug voor de laatste lift.

Vandaag heb ik geen foto's. Mijn camera bleek niet te werken.

1. Jantine:
    1 augustus 2020
    Fijn, toch een blog van jullie :-)! Leuk te lezen! Ben vroeger met mijn ouders in Fiss geweest. Kan me mooie wandelingen herinneren maar geen idee meer welke. Heel veel plezier daar!!! Met dank aan Isa zijn bij ons de kliko' s ook geplaatst!