Granada

27 juli 2019 - Granada, Spanje

Granada, daar moesten we naar toe. Je moet als je in de gelegenheid bent een keer naar het Alhambra in Granada. Dat kost je minimaal een halve dag wordt er gezegd in de folder. Maar wel vèr van tevoren boeken want vol=vol. Volgens mij hebben we in april al geboekt. Entree voor ons om half tien en dus om 7 uur opgestaan.
We hadden nog een paar dingen uitgezocht aansluitend op het Alhambra. Generalife, de grotwoningen, een leuk straatje (volgens de folders), de kathedraal en onderweg hier en daar een plek om te lunchen of om even te zitten. Niet zo gek veel maar rekening houdend met de hitte vonden we dit wel genoeg. We zouden wel zien.
Het Alhambra: gebouwd tussen 700 en 1400 door de Moorse heersers voordat ze eruit geschopt werden. Onwaarschijnlijk dat dit nu nog te bezichtigen is.
Generalife: Paleisje, eigenlijk zomerverblijf met tuinen uit begin 14e eeuw. Dus ook weer Moors. Vanuit het Alhambra loop je hier zo in.
Grotwoningen: idioot maar toch slim. In de grot zal het koeler zijn. Voorheen zigeuners volgens de folder. Wij denken dat het nu hippies zijn of hippe zigeuners. (Cuevas del Sacromonte)
De stemming was inmiddels aardig gedaald na al dat geslenter. De lunch met een fantastisch zicht op het Alhambra hadden wel z'n uitwerking; in sneltreinvaart nam men de kortste weg naar de auto. Exact dezelfde weg als we al gelopen hadden. Zonde.
Mooiste straat: niet gezien. Kathedraal? Niet gezien natuurlijk, maar stond ook onderaan de lijst. Maar vooruit, daar komen we wel weer overheen, maar dezelfde weg terug?
Steden zijn blijkbaar niet favoriet in ons gezelschap...
Dus lagen we weer vroeg aan het zwembad. Het was een zware dag voor iedereen, dat wel....