De jungle in

27 juli 2015 - Taman Negara, Maleisië

Vandaag de Canopy Walk gedaan. Het is een hangbrug door de toppen van de bomen. 40 meter hoog. Daarna nog een paar uur door de jungle gedwaald. Eindelijk een richtingaanwijzer. Maar die lag in stukken op de grond. We kwamen uit bij een rivier. Dit was een andere rivier dan de rivier van gisteren. Dat zag je aan de kleur van het water. Ook was dit riviertje kouder dan die van gisteren. We hebben thuis de cursus "hoe overleef ik de jungle" gevolgd. Dat heeft ons een paar goede tips opgeleverd. We hebben de stroom van de rivier gevolgd. Ondertussen hebben ook geïnventariseerd welke vissen we eventueel zouden kunnen vangen als we het niet konden halen. Aan tips van de Orang Asli hadden we niet zoveel; we hadden geen blaaspijp...
Uiteindelijk hebben we het kamp bereikt. Gegeten aan de overkant van de rivier bij de locals. Dit was een drijvend restaurant met alleen maar toeristen als klant. Goede pot Maleisisch eten gegeten en voor de jongens friet. Want ze houden hier echt wel rekening met de toeristen.