De jungle

28 juli 2015 - Taman Negara, Maleisië

We hebben niet alles uit de jungle gehaald. We hadden een meerdaagse trekkingtocht kunnen doen en dan slapen in grotten. Wij vonden dat de evolutie ons toch wel iets verder had gebracht.
We konden een nacht safari doen. Maar wij dachten dat die tijgers en olifanten zich dan zeker niet zouden laten zien. Carla heeft nog wel geprobeerd een olifant te schieten. Met de camera in de aanslag zat ze minuten lang te wachten in een soort jagershut. Helaas. Geen ivoor dit jaar. Het diersoort die we wel hebben gezien is de Nederlandse toerist. Ook een tapir op de camping. Ook aapjes, een varaan, eekhoorntjes, hagedissen en wilde zwijnen op de camping.
Deze jungle is de oudste jungle ter wereld en is 130 miljoen jaar oud. Dat zie je niet als je er doorheen loopt. Er is niet iets te zien wat 130 miljoen jaar oud is. De bomen en andere planten zijn wel anders en groter dan we gewend zijn. Voor mij blijft het een bos met vreemde planten en vreemde geluiden. Een leuke stop was dit op onze reis. Twee hele dagen vonden we allen precies genoeg. Het programma was zeker niet te vol en we hadden ruim voldoende tijd om te luieren bij de rivier.