Regendag

4 augustus 2018 - Odda, Noorwegen

Regen. Twizy gehuurd voor 2 uur. Leuk, vooral voor onze jongste chauffeur. Wel koud in zo'n ding.

's Middags naar de waterkrachtcentrale van Tyssedal. Industrieel erfgoed. Nu museum. Nieuwe centrale is volgens mij in de berg gebouwd.

Na Tyssedal naar de dam/stuwmeer die wateraanvoer reguleert voor de waterkrachtcentrale. Hier begint ook de hike naar de Trolltunga. Een nog grotere uitdaging dan de Preikestolen. 12 uur lopen. Hij schijnt dat het altijd file is op het pad naar de Trolltunga. Zeker nu het vakantie is.

Onze camping is een goede uitvalsbasis voor deze hike. Bussen rijden al om 6 uur in de ochtend naar het beginpunt.

In de avond weer een half potje geklaverjast. Gewonnen denk ik. De jongens worden wel steeds beter in dit spel, dus winnen is nietvanzelfsprekend.

Morgen weer inpakken. We ontvluchten de regen en gaan weer naar het oosten. Daar is het tenminste droog en warmer. Daardoor zullen we iig de Preikestolen gaan missen.

1. Jantine:
    5 augustus 2018
    Regen!? En een ouderwetse bakkerij zie ik. Mmmmmmmm. Zo ver als jullie naar beneden zijn, komen wik niet. Hoop dat het snel droog wordt voor jullie / hoewel ze in Nederland denk ik nog steeds met smart wachten op hemelwater. Wat een geinig ding die Twizzy (om te zien dan) !
  2. Klaas Kooistra:
    5 augustus 2018
    Nou, Siem vindt m geinig om te rijden. We vragen en vroegen ons af of dat eigenlijk wel mocht gezien zijn leeftijd. Je moest een rijbewijs hebben. Dus...