Rondje witte dorpen

4 augustus 2019 - Ronda, Spanje

Vandaag een rondje. Buiten is het 33°C.

We starten bij Teatro Romano Acinipo. Hier stond om de Romeinse tijd iets meer dan dat er nu nog staat. Alleen een foto genomen en weer verder naar Setenil. En daar wordt zichtbaar waarom je niet met een grote logge auto zo'n dorp of stad moet inrijden. Het is gelukt maar de straten waren met de geparkeerde auto's wel heel smal en dan ook nog erg steil. Maar het is gelukt. Van Setenil hebben we een paar foto's van de huizen die onder de rots zijn gebouwd. De rots is het dak dus.

Toen naar Olvera. Ook hier kun je beter met een drone overheen vliegen dan met de auto doorheen. Was vast en zeker mooi. We zijn tot aan de kathedraal omhoog gereden en omdat er geen parkeerplaats was, zijn we direct weer naar beneden gereden. TomTom was ook niet al te slim en niet altijd een goede hulp. Wel foto's genomen van buiten de stad.

El Gastor was voor de middagstop. Feest in de stad. Iets met stieren. Carla heeft foto's, ik niet.

Daarna terug naar huis. Conclusie: die witte dorpjes en steden zijn leuk en mooi, maar rijd er niet doorheen en parkeer op tijd en loop dan de rest. Wel warm en vermoeiend.

's Avonds naar de Italiaan in Ronda. Hoe gezellig is het na 9 uur. Voor de restaurants staan de straten vol tafels en stoelen. Rond 10 uur zijn er nog volop mensen een plaatsje aan het zoeken om te eten. Het was natuurlijk ook zaterdag.