Sankt Anton 2019

25 februari 2019 - Pettneu am Arlberg, Oostenrijk

Dit jaar gaan we niet naar mevrouw Scherl. Haar Bruder uit de VS is op bezoek en dus kunnen we niet in ons vertrouwde appartement. Astrid heeft iets anders geregeld, ook in Schnann.  Bij een meneer Scherl. Familie?. We zitten in Alpenhof, de boerderij annex appartementverhuur van meneer Scherl. Hier is plaats voor 12 personen en we zijn met 9. Hoe goed komt dat uit als Maurice, Valerie en Evelien ook een paar dagen langs komen. Zij kwamen zaterdag lekker vroeg zodat zij de sleutel konden halen. Wij vertrokken van huis op zaterdag, zwarte zaterdag, om half elf en zonder oponthoud kwamen we aan bij Alpenhof.

Zondag ski's geregeld bij Matt in Pettneu en een kapitaal neergelegd voor de skipassen 😣. Zondag richting Stuben geskied. Maandag naar Zürs. Zeer goed weer, strak blauw. De auto geparkeerd in St. Christoph. Leuk geskied en gegeten in Seekopf waar  het helaas veel te druk was. Broodje patat was toch lekker. Helaas de laatste lift gemist richting St. Christoph. Twee minuten te laat. Gelukkig had Rob wel tijdig de lift bereikt en haalde ons met de auto op in Skt Anton om ons naar St. Christoph te brengen.

Het was een lange dag.

Dinsdag alweer mooi weer. Geskied op de Rendle. Nu iets vroeger geluncht om de drukte voor te zijn. Buiten in het zonnetje geluncht. 's-Avonds pannenkoeken gegeten bij Carla's pannenkoekenhuis.

Woensdag tijd voor Der Weisse Ring. Opgestapt in Zürs. Via Zug naar Lech. In het liftje bij Zug hangt nog steeds een BH in de boom. Lunch geprobeerd in de Kriegeralp maar we konden niet genoeg plaatsjes vinden voor negen man. Daarom zijn we opgestapt en niet omdat het te duur was of omdat het eten er niet lekker was. We hebben een plek gevonden waar wel genoeg ruimte was en die ook veel te duur was (goldener berg). Maar ja, het was in Lech, dus wat wil je. Na de lunch verder geskied naar de Ruftikopf en daarna weer naar Zürs. Tot slot nog met de slee van de piste af. Tjonge, het was weer een drukke dag, dat wel...

Donderdag.

Donderdag is altijd een lastige dag. Daarom deze x een koffie momentje gepakt op Kapall. Lekker buiten in het zonnetje genieten van de cappuccino met slagroom en de apfelstrudel. Heel anders dan de dikke meneer naast ons die van een pilsje genoot (het was 10:00!).

Geluncht in Gampen waar nu genoeg ruimte was voor ons 9-en. En nu goedkoper dan in Lech. 's-Middags Valluga gepakt en genoten van het uitzicht.

Weer een warme en zonnige dag. De temperatuur is ongeveer 20 graden hoger dan vorig jaar.

Vrijdag.

De laatste dag is een natte dag. In het dal regenachtig en hogerop sneeuw. Goed voor de pistekwaliteit maar moeilijk skiën, temeer wij mooi-weer-skiers zijn geworden deze vakantie. Het was skiën voor blinden en slechtzienden. Ook last van sneeuw achter mijn bril, net als Auke.

Ondanks de ontberingen toch de Kapall bedwongen en naar de Rasta-man geskied op de Albona. Erg koud in de lift daarboven. Elk nadeel heb zijn voordeel; het was rustig bij de Rasta-man. In de sneeuw vertrokken voor de meet-and-greet met de vd Beldjes op Gampen voor de lunch. Sneeuw woei om Gampen toen we weer vertrokken. De middag eindigde vroeg. Wij zijn gewoon mooi-weer-skiers.

Morgen om 6:00 vertrekken?

1. Jan en Anny:
    25 februari 2019
    Klaas bedankt. Leuk om met jullie mee te leven en mee te kijken. Wij hebben vandaag op een terrasje gezeten in Harderwijk . Ook leuk
  2. Daphne:
    25 februari 2019
    He lekker ook een weekje skiën. Geniet ervan!
  3. H.J. Schuiteman:
    26 februari 2019
    Een prima keuze dit andere appartement. Weer besproken voor volgend jaar?
    En dan met het mooie weer erbij! Groetjes uit Frankrijk.