Zomer 2020 Fiss, Oostenrijk

30 juli 2020 - Fiss, Oostenrijk

Maandag toch maar eens een bestemming uitgezocht en een hotel geboekt. Het werd Fiss. We gaan weer met z'n tweeën. Lekker veel ruimte in de auto. Vanaf Venlo tenminste; daar hebben we Emma en Stijn op het station gedropt.

Donderdag een  wandeltocht gepland om de spieren los te maken, zodat we vrijdag iets serieus kunnen gaan doen. Althans, dat is het uitgangspunt of principe. Het loopt wel eens anders.

We zijn met de gondel naar boven gegaan. Helaas de verkeerde gondel. Boven aangekomen zijn we lopend naar het Mittelstation van de juiste gondel gelopen en van daaruit de gondel genomen die ons alvast op 2430 meter bracht. We zijn naar de Obere- en de Untere Spinnsee gelopen over de Spinnseensteig. Vrij vlak tot vlak bij de Spinnsee waar we flink stegen. Daarna bergafwaarts tot we zo'n 700 meter lager uitkwamen bij de Urgsee. Stukje doorlopen en toen de lift omhoog genomen. De stijg-en dalspieren waren wakker. De sporters onder ons weten dat prestaties afhankelijk zijn van het materiaal. Dus kocht ik aan het eind van de tocht direct een paar nieuwe stappers. Precies de goede stappers voor dit gebied zei de verkoopster. Misschien heb ik dat gedeelte niet goed verstaan door dat antispettermasker wat ze droeg. Feit is dat ik twee maten groter heb dan normaal omdat de voeten dik worden na zo'n moordende wandeling. We zullen morgen zien of ze goed stappen.

We hebben een hotelkamer met balkonnetje (dat hebben ze thuis niet) waar we in de middagzon nog even kunnen zitten voordat we uit gaan. Deze avond gaan we naar de pizzeria om de kunst af te kijken.  Het was een vermoeiende dag, dat wel..