Sneeuw in 2024

28 februari 2024 - Ried Im Oberinntal, Oostenrijk

Over de Wintervakantie schrijf ik meestal niet maar omdat we nu moeten wachten tot de pizzeria open gaat, heb ik er wel even tijd voor.  Niet veel nieuws; we glijden naar beneden en gaan met de lift omhoog.
We zitten in het skigebied van Serfaus-Fiss-Ladis en we hebben een onderkomen in Flieẞ. Het skigebied is wel interessant omdat het groot en uitgestrekt is en hoog ligt. De dorpen liggen op een dikke 1400 meter en de hoogste toppen liggen twee keer zo hoog.
In de zomer van 2020 zijn we ook een week in dit gebied geweest en hebben toen veel gewandeld. We hebben mijn Reislogger- verhalen van toen er weer bijgehaald, net als de gewandelde routes die ik had opgenomen zodat we een beeld hadden van waar we toen zijn geweest. De foto's van toen had ik niet bij mij.
In de zomer heb je een wandelkaart en in de winter heb je een skikaart. Maar op de skikaart kun je de wandelroute eigenlijk niet reconstrueren omdat het perspectief van de skikaart anders is. Uit de verhalen van toen bleek dat ze bij de Hexenseehütte de beste Apfelstrudel hadden en daarmee hadden we meteen een doel voor Dinsdag. Helemaal naar de andere kant van het skigebied via de top van de Pezid en de top van de Masnerkopf naar deze toplocatie. De Apfelstrudel was weer heel erg goed. Maar we hebben maandag een apfelstrudel gegeten onderaan bij de Lawensbahn. Die was ook lekker. Daar zat slagroom op met volgens ons ietsje Kerry op de slagroom.  Die was ook lekker èn speciaal. Onderaan die betreffende Lawensbahn staat een Stube bij de opstapplek voor de lift. Dit alles staat bij een boerderijtje. En dit boerderijtje hebben we vier jaar geleden ook bezocht en een kaasplankje genuttigd en toen hadden we allerlei fantasieën hoe de boerin en de boeren eruit zouden zien in de Stube en wat ze zouden dragen. Helaas, daar liepen nu veel jongere versies in de bediening. Geen boer of boerin gezien. Misschien maar goed ook want anders had die apfelstrudel niet zo goed gesmaakt denk ik.
De pizzeria was denk ik de dichtstbijzijnde pizzeria en we waren de enige klanten. Er had iets meer spinazie op gemogen bij Carla en bij mij iets minder knoflooksaus op de Kebab pizza. Enfin, de foto's zijn mooi het was weer een mooie dag.

1. Klaas Kooistra:
    28 februari 2024
    Leuk verhaal. Ik vind het wel een beetje spannend.
  2. Jan en Anny:
    28 februari 2024
    Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat een mooi verslag en prachtige foto’s veel aventuren nog….

Jouw reactie