Thuis.

3 december 2023 - Arnhem, Nederland

Het werd geen Düsseldorf maar Duisburg. Op een gegeven moment wordt het zo laat dat ook betaalbare hotelkamers niet meer voor het oprapen liggen. En eigenlijk maakte Düsseldorf of Duisburg niet veel uit. Onze interrail is formeel om 12 uur in de nacht ook niet meer geldig; we hebben er nu 4 reisdagen op zitten.
We zitten in hotel Andefu , 300 meter van het station tegenover Herbers Tanzschule, en volgens de folder ziet het hotel er kleurig uit. Een rare naam maar het zou de naam van de eigenaars kunnen zijn.
We hebben elk een soort tiny-kamer, een 1 persoons kamer met douche op de gang.
Zondag.
Voor 16 euro een kaartje naar Arnhem. En na een cappuccino en twee Wuppi's zitten we om 9:01 in de trein naar Venlo. Na een half uur hebben we 50 minuten vertraging in Viersen. Viersen is koud. Daartegenover staat dat het reizen in termen van kosten per uur wordt wel heel aantrekkelijk wordt. Die 50 minuten vertraging werd 45 minuten en vervolgens 60 minuten voordat we in de trein naar Venlo zaten. In Venlo moesten we rennen om de trein naar Nijmegen te kunnen halen, want die vertrok precies op tijd. Dit is weer Nederland hè. Alles precies op tijd.
Enfin, wij zitten in de trein, komt een conducteur ons kaartje controleren, is het kaartje niet geldig. Moeten we alsnog vanaf Venlo naar Arnhem een kaartje kopen. En ze kwamen terug om te controleren of we dat wel gedaan hadden. Goed gevoel dat we niet zwart reizen.
In Nijmegen staat de trein naar Arnhem gelukkig al 25 minuten op ons te wachten. Lang leve de vertraging. Uiteindelijk heeft deze trein 40 minuten vertraging als we in Arnhem aankomen om een uur of half één.

De auto staat er nog en start ook nog.

De ontdekking van Urk heb ik nog niet uit.

1. H.J. Schuiteman:
    Welkom thuis.
  2. Jantine:
    3 december 2023
    Wat een reis zeg. Genoeg gesprekstof. Lekker opwarmen bij de warme kachel thuis.
  3. Jet:
    3 december 2023
    Welkom terug in Nederland! De volgende leer weer met de trein?
  4. Sminkstra:
    De trein heeft potentie
  5. Daphne:
    3 december 2023
    Lang leve de trein! Welkom thuis!