Bukit Merah

1 augustus 2015 - Simpang Ampat Semanggol, Maleisië

Ik kan nu zeggen dat ik Maleisisch heb gegeten. Volgens mij elke dag. Eigenlijk eet ik dus elke dag Chinees. Iets pittiger dan bij Phoenix uit Hoevelaken. Carla hetzelfde. De rest is meer van de pizza en de frites. Het ontbijt is steeds inbegrepen en is eigenlijk ook steeds hetzelfde. Buffet met heel veel keus. In Tanah Rata hebben we met z'n allen steamboat gegeten. Dat is een goed recept als de kok ziek is of niet is op komen dagen. Natuurlijk ook weer met frites er bij.
Vandaag vanuit de Cameron Highlands naar Bukit Merah gereden. Na 160 bochten kwamen we aan in Ipoh. Dit is een stad om snel te vergeten. Daar op zoek gegaan naar de Kek Lok Tong tempelgrotten. Na drie keer vragen, met TomTom, met Google, kwamen we wel in de buurt maar niet op de juiste plek. Één straat werd zo smal dat we achteruit de straat weer zijn uitgereden. Na een uur hebben we het opgegeven. We kijken de foto's op Google wel. Nu zitten we in een hotel op palen in een meer in Bukit Merah.
Nog snel even met het pondje naar het eiland geweest waar een oerang-oetan opvang-/heropvoedingskamp is gevestigd. Hoi ik ben Siem, en papa zei tegen de orang-oetan gids "eep" in plaats van "monkey!" P.S. Siem heeft die mooie aap foto gemaakt! Die foto komt nog als de wifi er ook is.

1. Daphne:
    2 augustus 2015
    Wij gaan de blog missen! We vertrekken morgen naar Kroatie! Maar ik kijk nu al uit naar alle verhalen die in mijn inbox zijn als we weer thuis zijn! Nog heel veel plezier!
    xxx Daphne & boys
  2. Marian:
    2 augustus 2015
    Dus jullie kinderen eten pizza en friet. Maar wel met stokjes zag ik! (Foto Siem & Carla) :)
  3. Eveline:
    2 augustus 2015
    Zeg Klaas. Vind je het eigenlijk wel leuk daar?! Het lijkt net alsof je ons ontzettend mist (wat ik natuurlijk goed kan begrijpen). Mooie foto's in ieder geval al, en ik ben benieuwd naar de échte verhalen ;) Geniet er nog maar van, voor je het weet is het weer voorbij! P.s.: wij zorgen deze week wel voor het zwembad in jullie tuin! P.s.2: ik heb net in 3 kwartier gewonnen met Catan en mag nu nooit meer mee doen, Julia wil dat Carla snel weer terug is dus...
  4. Jantine:
    3 augustus 2015
    Ziet er goed uit allemaal! Het hotel is een plaatje....... mooi!!
  5. Sminkstra:
    3 augustus 2015
    @Daphne & Co en aan Schuitemannen & Co: goede vakantie met goed weer en mooie herinneringen
    @Marianne: de techniek hebben ze onder de knie, lijkt het op de foto. Wacht tot je bewegende beelden ziet.
    @ Eveline: wij waarderen je betrokkenheid bij ons zwembad. Carla komt graag Catannen als ze met stokjes mag spelen.