Lifjell wandeling.

7 augustus 2018 - , Noorwegen

Start bij heel groot parkeerterrein in . 4 uurtjes. 12 km. 600 meter klimmen en dalen. Viel erg mee. Ruig terrein. Mistig en soms opklaringen. Daarna koffie met warme wafels in de Lifjelstua.

Er stond nog een hutje te koop op de berg. Weet niet hoe duur, maar was denk ik wel waardevol. Ze hadden namelijk een ketting om het huis gelegd verankerd in de rots. Kan ook een maatregel tegen sterke wind zijn.

Verder een paar wandelaars tegen gekomen. Op de weg terug nog even een Noorse gesproken die voor een hutje bezig was zwarte bessen te sorteren oid. Het was haar vakantiehuisje. Het lag er verlaten bij op ongeveer 45 minuten lopen van de weg. Je zal het maar leuk vinden.

Terug op de camping begon het te regenen. Weeronline had dat niet voorspeld. Morgen breken we op om met de boot naar Denemarken te gaan. Hoop dat het droog blijft.

1. Jantine:
    9 augustus 2018
    Koffie met warme wafels. Klinkt erg goed!!! Mooie omgeving daar. Veel wind. Herkenbaar!

Die bessen zijn vast erg lekker of leveren veel op..... Of een soort sabbatical. Of retraite. Of lekker ongestoord lezen na het sorteren.

In ieder geval: hoop dat jullie droog op kunnen breken!