De Run of Fame

1 maart 2018 - Schnann, Oostenrijk

Vandaag eindelijk de Run of Fame op het programma. We zijn nu voldoende getraind om deze monstertocht te doen. Deze tocht is 85 km en loopt grofweg van Rendle naar Warth en weer terug natuurlijk. Bij de Rendle lift kun je parkeren. De route zat in het hoofd van het hoofd navigatie in ons team.
Het was vanochtend ongeveer min 9 en we kregen de auto weer met moeite aan de praat. Mogelijk een probleem met de gloeistaven. Meerdere daarvan werken niet. Zo gauw de temperatuur boven 0 is, zal dat probleem zich waarschijnlijk niet meer voordoen. Het moet wel gemaakt worden natuurlijk.
Wij op weg. Bleek de parking bij de Rendle gesloten te zijn. Moesten we naar de Nasserrein. Maar dan moet je eerst een stuk skiën voordat je weer bij de Rendle bent. En dan wordt het weer later voordat we aan onze tocht kunnen beginnen. Het team besloot om de tocht dan maar uit te stellen tot morgen op voorwaarde dat we eerder weggaan en we moeten eerst checken waar we kunnen parkeren.
Dus vandaag maar een beetje voor spek en bonen op en neer geskied. Geluncht bij de Rastaman. Deze zit in een hutje boven de Albonagrad. Als je de lift uitkomt moet je vaart maken en het laatste deel nog prikken. Meestal is het er stampvol maar nu niet. Kaisersmarren gegeten (waar een raar smaakje aan zat). Als je de hut uitkomt moet je weer vaart maken en moet je weer prikken om verder te komen. De Plaspiste volgens traditie weer gedaan en daarna weer richting de auto geskied. Temperatuur was inmiddels 0°C en de auto startte meteen. Thuis wacht de fles bubbels op ons die er kregen van Frau Scherl. Ik had haar verteld dat er al sinds 2008 bij haar kwamen. Nou, dat vond ze wel een flesje waard. Het is ook zo'n goed mens.

1. Daphne:
    1 maart 2018