San Sebastian

25 juli 2023 - Pasai Donibane, Spanje

San Sebastian is een mooie stad. De bedoeling is dat je (ook) op straat je drankje en hapje nuttigt. Het zijn geen terrasjes maar gewoon hang en staplekken.  Erg druk in de loop van de dag.

We hebben een lijstje gekregen met restaurants waar je het beste terecht kunt voor bepaalde lekkernijen. Op het lijstje staan o.a. paddestoelen, risotto, zeevruchten, spies met iets,  varkenswang, krab en iets met gevulde paprika en ossenstaart.  Ook een ultra droge wijn, Txakolina. De Tx spreek je uit als "Ts" . Misschien is dit Baskisch. We hebben van het lijstje de cheesecake geprobeerd en die was inderdaad bijzonder lekker. De rest hebben we niet geprobeerd.

De mevrouw die ons deze tips geheel uit vrije wil gaf, had zelf een winkeltje met streekproducten. Ze was in ieder geval heel enthousiast om ons deze tips te geven.

Ik denk dat we om  drie uur weer terug waren op de camping. Waarom zo vroeg? Omdat het ook vandaag weer zeikweer was . De hele dag regen en buien. In ieder geval geen zon gezien. Als je Buienradar checkt dan is er geen regen maar in werkelijkheid dus wel. In het restaurantje op de camping was het goed uit te houden. We zijn weer opgedroogd, hebben Kniffel gespeeld en een fles Txakolina soldaat gemaakt. Txakolina zou je normaal gesproken niet voor de tweede keer kopen. Het is een erg droge witte wijn. Maar we zijn in Baskenland en doen alles om de Basken tevreden te stellen. Ze hebben namelijk een bepaalde reputatie.

Rond 7 uur begon de zon te schijnen en dat geeft hoop dat we morgen een wandeling kunnen doen zonder regen.

Rond half 10 was het zeker nog niet droog. Vroeg naar bed.

1. H.J. Schuiteman:
    25 juli 2023
    Het weer is een item in europa. Je kunt natuurlijk net zo lang rijden tot het droog en warm is.

Heel veel plezier en leuk om weer mee te lezen mer je verhalen.
  2. Jantine:
    26 juli 2023
    Wow, San Sebastian! Balen dat het regende. Hopelijk vandaag meer geluk met het weer! En een grote lokale tip lijst, altijd leuk.