Skien in Sankt Anton am Arlberg

26 februari 2016 - Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk

21 februari. Julia jarig.

Skiën op de Rendle. Goed weer, bewolkt maar later zon.

22 februari: Auke zijn verjaardag gevierd.

Starten in St Christoph en dan naar onze rasta-man op de Albonagrad (skigebied in Stuben). De rasta-man werkte er niet meer en ook zijn compagnon was er niet. Jammer. Wel mooi uitzicht bij helder weer en zon. Kaiserschmarrn was goed, maar de jam erbij was nix.

23 februari. Even een opkikker halen in de Sennhütte. Dat was nodig en het hielp. Beetje zwieren over de bulten bij St. Anton. Ik geloof dat het niet zonnig was. Heb er ook geen foto's van.

24 februari: Der Weiße Ring. Het had gesneeuwd en de weg van St Anton naar St Christoph was besneeuwd en glad. Toen we moesten stoppen voor een auto die niet verder kon, kregen wij onze auto ook niet meer de berg op. Gelukkig was daar de wegenwacht in een 4-wiel aangedreven Outlander. Even aan de auto duwen met z'n allen en daar ging Carla weer. Niet meer stoppen zei ik nog. We moesten kilometers lopen om haar weer terug te vinden. Toen doorgereden naar Zürs. Opgestapt in Zürs, via Zug naar het skigebied van Lech. In Lech de weg oversteken en met de gondel naar de Rüfikopf Bergstation. Daar wat eten en dan weer gaan! Naar Zürs. Daar nog wat rondgeskied. De blauwe luchten verdwenen als sneeuw voor de zon en de laatste piste afgedaald in de mist. Errug lastig allemaal. Enfin, na 60 km weer in de auto naar "huis"....het was een mooie dag. Dat wel.

25 februari: Opgestapt in St Christoph en weer naar Stuben. Nu niet naar de rasta-man, maar naar de inmiddels traditionele plaspauze op de "plaspiste". Die waren we de vorige keer vergeten.  Ook Eva moest ineens hoognodig. Lunchen in de Austria Ski Academy. Erg slechte bediening (wachten, wachten, wachten). Uiteindelijk hebben ze ons het eten maar gratis gegeven. Dat dan wel. Het was een mooie dag, zonder zon. Dat wel.

26 februari. Recorddag en zonnig. Nu was het doel om Warth te bereiken vanuit Lech. Omdat het verkeer niet opschoot en omdat we last hadden van voortschrijdend inzicht, zijn wij weer naar Zürs gegaan. Van Zürs naar Zug en dan naar Lech. De gondel naar het skigebied in Warth genomen. In Warth nog even mijn schoen strakker trekken en huppake, mijn schoen kapot. Maar klitteband is ook sterk!. Gewoon doorskiën. In Warth nog wat geskied (relatief veel zwarte pistes vergeleken met St Anton) en dan de gondel weer naar het skigebied van Lech. Vervolgens Der Weisse Ring weer verder geskied naar Zürs. In de tussentijd nog een noodlanding gemaakt op volle snelheid (75 km per uur). Sneeuw achter de bril en tussen de billen en weer verder. Uiteindelijk 65 km afgelegd en 7500 meter gestegen en gedaald. Spullen weer naar Pettneu gebracht en 's-avonds de auto ingepakt.

27 februari: Carla heeft TomTom ingesteld en daarom zijn we in 1 x naar huis gereden zonder veel km's om te rijden. Alleen even omgereden voor een file.

1. Daphne:
    28 februari 2016
    Leuk! Super! Ik heb nog steeds toegang tot jullie reisblog zie ik :0)! Leuk! Wat een Geweldige foto's! En lekker veel sneeuw! Skie ze en geniet!
    Groetjes, Daphne & boys