2016 Bestemming Stein am Rhein

19 juli 2016 - Stein am Rhein, Zwitserland

Als er iets belangrijks gebeurt dan weet je nog waar je was. Waar was je op 9/11? Waar was je toen Herman Brood van het hotel afsprong? Waar was je toen Marianne Timmer goud won op de Olympische spelen? Wij hadden onderweg ook zo'n gebeurtenis. We hebben ergens de coördinaten opgeslagen. Wat is er gebeurd? We zijn de 500.000 km gepasseerd. En we hebben daar onderweg even aandacht aan besteed.
Daarnaast hadden we toch wel wat autoproblemen. We voelde ons een soort Max Verstappen. Wel goed kunnen rijden, maar de auto is niet 100%. Dat probleem moeten we nog oplossen.
Stein Am Rhein is middeleeuws. Vakwerk huizen en veel fresco' s op de gevels. De moeite waard. Verder nog de grootste waterval van Europa gezien. Groot in de zin van kubieke meters water die er doorheen gaan.
In Schaffhausen kun je zwemmen in een buitenzwenbad in de Rijn. Het Rijnwater stroomt door het zwembad en hier 3n daar een vis. Mooi schoon water. Schaffhausen is zelf ook wel de moeite waard om even doorheen te wandelen. Verder het zwembad op de camping gebruikt. Een camping zonder Nederlanders maar met veel vaste huisjes.
Hier in de omgeving kun je goed fietsen. Veel fietsroutes en goed aangegeven. Ook de Grand Tour van Zwitserland komt hier langs. Heuvelachtig en niet bergachtig. Morgen naar Idromeer.