Naar Vantone aan het Idromeer

23 juli 2016 - Vantone, Italië

We zijn Zwitserland via kleine weggetjes uitgereden. Via Feldkirch. Daar zijn we de Rijn weer overgestoken. In Schnann zijn we naar bakker Ruetz gegaan voor wat broodjes en drinken. Daarna de weg vervolgd naar Innsbrück en dan over de Brennerpas. Hier bleek dat de auto weer niet voldoende vermogen gaf en werden we soms ingehaald door vrachtwagens. Bergafwaarts was geen probleem. Maar 1 geluk: op de camping in Vantone stond Rob voor de eerste hulp bij autopech.
De eerste dag hebben we de canyoningtocht gereserveerd en zijn we naar Bagolino geweest. Middeleeuws stadje. Smiddags beetje plonsen in het meer.
Vrijdag canyoningtocht. Met Davide als gids. Naam van riviertje:  Torrente Palvico. We startten aan de Via Empola en dalen af door de kloof richting Storo. Dit was de tweede canyoningervaring van ons. Hartstikke leuk om te doen. Laatste stuk was 50 meter abseilen in een watervalletje en als allerlaatste een aanloop nemen en ongezien van een rots springen. Gelukkig kwamen we in het water terecht ongeveer 5 meter lager. Een sprong in het diepe zeg maar.
Zaterdag naar Brescia geweest. Naar oa het castellum en de restanten van gebouwen die de Longobarden tussen de 6de en de 8ste eeuw n. Chr. hebben gebouwd. En zoals dat gaat in Italië, tussen 12 en 3 uur is er niets te doen. Winkels zijn dan dicht. De Italiaan gaat dan eten en ouwehoeren. Aan het eind van de middag weer een beetje plonsen in het meer. Het waren mooie dagen, dat wel.