2017 Kroatië

21 juli 2017

Sorry, ik loop achter met het reisverslag. Pas zaterdag zag ik nog een verslag staan van de wintervakantie die nog niet online stond. Maar die staat inmiddels wel online. En toen kwamen natuurlijk weer de opmerkingen of de verhalen van deze vakantie ook zo lang op zich zouden laten wachten.
Nou, ik heb nu een begin gemaakt en we zien wel of we het volhouden.
Bestemming: Kroatië
Doel van de eerste dag : Ljubljana.
Doel van de andere dagen: geen. We zien wel.
Eerste dag: Duitsland is een stom land. Veel file en/Door wegwerkzaamheden. We kwamen niet tot aan Salzburg. Bij de Chiemsee hebben we na 12 uur rijden een onderkomen gezocht. Am Moor heette de camping. Stelletje oudjes die een rommelcamping bestierden. Sanitair was wel oké. Allemaal wel een beetje curieus. Volgende dag weer verder door Oostenrijk en Slovenië naar Kroatië. Wat is dat dan heerlijk rijden vergeleken met Duitsland. Zelfs in de spits geen kip op de weg. Goede wegen zonder werkzaamheden. We kwamen tot aan Camp Velebit. Een kleine camping waar maar een paar tenten stonden; een Belg en een Nederlander. Stonden de Jaarsma' s hier ook een keer?
Het weer: boven de 30 graden, onbewolkt. 's Nachts 10 graden bij helder weer. Na 1 koude nacht bij de Lidl warme joggingbroeken gekocht. Woensdag naar Plitvička om de meren daar te kijken.