2019 Dune du Pilat

21 juli 2019 - La Teste-de-Buch, Frankrijk

Vandaag naar La Teste-de-Buch (Rue de la Moutchalette) Niet omdat we daar zo graag naar toe wilden maar omdat het ongeveer op de helft van de reis ligt én omdat hier Dune du Pilat ligt. En hoe kom je erbij dat je naar die duin wilt? Boer zoekt vrouw. De jaargang met de internationale boeren. Één boer nam zijn date mee naar een grote zandheuvel aan de kust. De naam van de boer en z'n date ben ik vergeten, maar de zandbult niet. Ik denk dat het deze Dune du Pilat is. Maar misschien ook niet. Maar dat geeft niets als deze duin maar hoog genoeg is.

We zitten in een Airbnb-huisje vlakbij Arcachon. Prima en netjes. Met wifi. De eigenaresse heeft alles uitgelegd in het Frans. We snapten alles volkomen. Tuurlijk. We hebben allemaal Frans gehad.

Na het eten even een ijsje gehaald bij de parking van de duin.

Dune du Pilat is van de buitencategorie. Wat een hoop zand! Aan één kant de Atlantische Oceaan en aan de andere kant bos wat half verdwenen is onder het zand. 3 km lang en 1/2 km breed en zo hoog dat de Domtoren onder het zand verdwijnt. De hoogste duin van Europa, en dat op onze eerste dag al.

Morgen verder geen plan. Overmorgen door naar Andalusië.

1. Jan en Anny:
    22 juli 2019
    Hoi Klaas wat leuk dat je weer verslag doet van de reis. Wij genieten er van.
  2. Klaas Kooistra:
    2 augustus 2019
    Dat is mooi. Goed te horen dat jullie het lezen.