Abendfahrt mit Tanz

24 juli 2022 - Pünderich, Duitsland

Moeite waard zijn Beilstein om z'n smalle straatjes met vakwerkhuizen, pleintjes, terrasjes en een heuze kasteelruïne. Verderop ligt Cochem. Hetzelfde als Beilstein maar dan groter en een heel mooi kasteel op een bult.

Hier hebben we mosterd geproefd in een soort proeflokaal  waar ze ook een mosterdmolen uit Nederland hebben. Die molen hebben we niet gezien. Hier hebben ze mosterd met allerlei andere smaken gemengd. Voor mij een openbaring de mosterd gemengd met jam. Ongeveer 10% mosterd door de jam mengen. Probeer thuis maar.

Eindelijk ook onze Riesling wijn gescoord nadat we grondig waren voorgelicht en een paar proefwijntjes mochten proeven.

Terug naar de camping. Maar ineens was er op de terugreis een top-tien item in Bremm. De steilste wijngaard of zoiets met een klettersteig. Kletteren door de wijngaard dus. Probleem was onze uitrusting. Sandalen en hardloopschoenen zijn niet ideaal. Maar wie goed kan kletteren kan dat op elk schoeisel. Telkens hadden we een mooi uitzicht op een bepaalde bocht in de Moezel tot we bovenaan uitkwamen bij een plek waar paragliders opstegen.

Avondeten op een terrasje in het dorp. We hebben het er niet op uitgezocht maar weer een Nederlandse eigenaar.

Het weer was volgens mij 35°C. Gisteravond heeft Oranje verloren van Frankrijk. Vingegaard wint Tour de France, Max wint GP Frankrijk.

1. Jantine:
    25 juli 2022
    Klinkt goed allemaal! Mooi weer, mooie omgeving, lekkere Riesling en ook nog kletteren! Heel veel plezier, benieuwd wat jullie volgende stop is!