Naar de Cameron Highlands

29 juli 2015 - Tanah Rata, Maleisië

We hebben om 9 uur de huurauto gekregen. Links rijden en het stuur rechts. Onze eigen tomtom meegenomen. Uur of 5 rijden. Onderweg koeien op de weg en oude Mercedes vrachtwagens met boomstammen die in de 1e versnelling de heuvel op kruipen. Auto's die inhalen waar geen zicht is. Veel palmolie plantages onderweg. Gemiddelde reden we misschien maar 70 km/ uur.
Toen we dichter bij de Highlands kwamen werd het lanschap ineens anders. We zagen kassen. Heel veel kassen. Alleen het dak van plastic en de zijkanten vaak open of van gaas. In een heuvelachtig terrein geeft dat een mooi gezicht. De kassen zijn schots en scheef tegen de hellingen geplakt. En een eldorado voor de Landrover liefhebber. We hebben er meer dan 100 gezien. Allemaal oldtimers. Van alle kanten gedeukt en bekrast. Echt een gebruiksartikel. Het Strawberry Park Hotel waar we zitten doet Engels aan. De Engelsen vonden het hier vroeger ook lekkerder dan in de rest van Maleisië. Hier is het wel 10 graden kouder.
We zijn nog bekenden tegengekomen hier in het zwembad van het hotel. We weten niet hoe ze heten maar in Kuala Lumpur zaten ze in hetzelfde hotel en in Taman Negara zaten ze ook al in hetzelfde resort.

1. Jantine:
    31 juli 2015
    Super, die TomTom, goed voorbereid!! Grappig om dezelfde mensen weer tegen te komen, voelt dan inderdaad als bekenden! Leuk is dat!