Gvarv

4 augustus 2018 - Gvarv, Noorwegen

Gvarv ligt in Oost-Telemarken en daar is het droog. Dat is de reden dat we hier zijn. We hebben de snelste weg genomen en ook geen tijd besteed aan interessante dingen onderweg. De route zelf was wel mooi. Over de Haukelivei. Niet gestopt. Behalve dat we op een moment iets voorbij reden dat even de moeite waard leek. Auto gekeerd en terug gereden.  Een camping, verhuur van hutten, iets kunstzinnigs, maar ook een hutje met een steenoven. Op de deur stond iets in het Noors. Het deurtje was laag.  De geur van warm brood was te sterk. We gingen het hutje binnen. 1  of twee zwijgende mannen waren er, maar verdwenen ook weer zwijgend. Één van hen had de bakker kunnen zijn. De oven was nog warm. Lag er nog brood in de oven? In het hutje lagen diverse warme broden op rekken van kippengaas. Ook typische Noorse koeken lagen er. Sommigen ook nog warm. Op een tafel lagen 15 bollen deeg te rijzen. Ongetwijfeld moesten die nog ik de oven. We raapten wat koeken bij elkaar en klaar. Zelfbediening.

Nu was er nog wel een kiosk waar we konden afrekenen en een kop koffie konden kopen. Een leuke verrassing.

De camping Teksten is groot en leeg en ligt aan een langzaam stromend riviertje. Staat denk ik niet in de ANWB-gids. Weer eens wat anders.

1. Jantine:
    5 augustus 2018
    Ha, nu snap ik het verhaal bij de foto bij het vorige verhaal! Hutje met steenoven dus. Klinkt goed en smaakte zo te lezen nog beter!!!! Hopelijk blijft het droog!
  2. Klaas Kooistra:
    5 augustus 2018
    Hier in Gvarv is het nog droog en 8 graden warmer. Wel zo lekker. En hier lijkt het een beetje op zuid-zweden. Minder ruige natuur.
  3. Carla:
    5 augustus 2018
    Ja, leuke bakkerij he!! En erg lekkere broodjes! Dat was dus in Vinje.