Heidelberg

2 augustus 2016 - Heidelberg, Duitsland

We besloten om niet in 1x terug te rijden naar huis. Daarom moest er een tussenbestemming gevonden worden. Het werd een hotel in het centrum van Heidelberg. Geen tent meer opzetten en afbreken maar in een lekker bed slapen. Maandagochtend de boel afgebroken. Om half tien klaar om te rijden. Afscheid genomen van Joost, Marieke, Bram, Floor en Viktor. Onze buurtjes van de camping. De ander buurtjes waren nog niet wakker.
Heidelberg ligt niet halverwege. Vooral niet qua tijd. Je moet eerst de autostrade bereiken bij Trento. Dat kost al veel tijd. In Oostenrijk moesten we de Fernpaß over. Dat gaat ook langzaam. Tip is nog om de hangbrug te testen. Je wandelt 110 meter boven de bekende Fernpas B179, waarnaar de brug is vernoemd.
In Heidelberg konden we niet het centrum inrijden wegens de umweltzone. Dus moesten we een stukje lopen naar hotel. Avondeten gehaald bij Rossi. Hele lekkere Rossi's Burgers. Na deze maaltijd zijn we gaan klaverjassen. Dit was gedurende de hele vakantie onze avondbesteding.
Dinsdag zijn we gaan shoppen. Leuke jurken gezien. Maar ook mmoie broeken voor de boys. En natuurlijk een rondje door de Altstadt met de poort en het kasteel. Rond 3 uur in de auto weer huiswaarts.

1. Sminkstra:
    3 augustus 2016
    Heel erg. We hebben het kasteel niet van binnen gezien. En dat is nu net het mooiste van Heidelberg. Maar ja, we moesten shoppen;-)