Hotels

26 oktober 2015

Tav de hotels heb ik al een aantal zaken genoemd die ons waren opgevallen. Ik zal proberen hier een compleet beeld te geven voorzover dat er nog niet was.
Hotel Bintang: de kamers, de verschoning, de badkamer en de service zijn ons tegengevallen. Dit vonden wij geen 4 sterren waard. Lokatie is goed, evenals het ontbijt en het zwembad. Maar, voegen in de badkamer die gerepareerd waren met kit wat over de halve tegel uitgesmeerd was. Ontbrekende voegen tussen vloer en badwand. Lekkage in de badkamer. Douchen in het bad met een douchegordijn. Op vrijdag zijn de handdoeken wel ingenomen maar zijn er geen nieuwe voor in de plaats gehangen. Zaterdag geen nieuwe oploskoffiezakjes bij de kinderen op de kamer. Op zaterdag is Carla's lenzendoosje weggegooid. Zaterdagavond komen we daar achter en direct gemeld. Zondagochtend was er nog geen actie ondernomen door de manager. Maar wij moesten weg zonder lenzendoosje.
Wij hebben ook de receptie gevraagd om het kopie paspoort terug te mogen krijgen. Nou, dat kopie was er niet meer. Dus was ons betreft: 2 sterren inleveren!
Hotel in Taman Negara was prima als huisje in de jungle. Paste goed bij de omgeving. Service was goed. Ook ontbijt en diner waren goed. Alle trips waren te regelen op het resort. Sanitair was Oke.
Cameron Highlands. Strawberry Park. Het hotel ligt wat afgelegen. Je moet altijd de auto nemen. Service en ontbijt waren goed. Kamers prima en strak. Niet speciaal.
Bukit Merah: hotel op palen. Het hotel is niet van hout maar heeft een hout-look. Afstand tot restaurant is niet heel groot. Men was zelfs zo aardig om ons met een golfkarretje heen en weer te rijden. Dit resort was het minst westers-gericht. En dat maakt het weer leuk. De kamers waren goed met heel mooi uitzicht op het meer, ook vanuit het bad. Airco was wel gehoriger dan bij andere hotels. Als je naar dit resort gaat moet je echt in dit deel gaan zitten. De kinderen kunnen zich wel een hele dag vermaken in het waterpark. Slechts 1 westers uitziend stel toeristen gezien.
Nordin Mews in George Town: het allerbeste en mooiste hotel. Vriendelijkheid is super! Kamers in oosterse stijl en niet strak/modern ingericht. Sanitair niet strak maar schoon en functioneel. Ontbijt was minder overvloedig dan bij de andere hotels maar voldoende en daardoor aangenamer. Ook door de persoonlijke behandeling wat mogelijk is doordat er natuurlijk niet veel gasten zijn. En je kon er een biertje drinken en je kreeg de zoutjes erbij. Fantastisch! Aanrader. Zelfs gebruik van een laptop van het hotel was mogelijk.
Belum rainforest: alles nieuw in beton en natural look. Goede service. Kamers prima. Wel bier te koop in de bar maar moet apart afgerekend worden omdat de eigenaren van het hotel niets te maken willen hebben met alcohol. Enfin... niet heel erg. Mooiste zwembad tot nu toe. Uitzicht vanuit het zwembad over het meer valt wat tegen door de vegetatie. Dit komt niet meer geheel overeen met de foto's uit de folder.
Perhentian Island; Coral View: Geweldige plek; 5 meter van het strand en 15 meter van de duikschool. Huisje (2-persoons aan het strand) is ontzettend klein en zitplaats was piep en eigenlijk te klein om met z'n 2-en te zitten. Het huisje van de kinderen (3 persoons) was het grotere huisje wat wel voldoende ruimte had om met z'n 5-en te zitten. Sanitair was bar slecht in beide huisjes. Voor die prijs bieden ze echt veel te weinig.