Kopenhagen

25 juli 2018 - Kopenhagen, Denemarken

Vroeg opgestaan. Voor 8 uur werden we eigenlijk al gekookt in de tent. Warm begin van de dag.
Fietsen huren op de camping? Ze hadden maar 1 fiets. Dus moesten we elders huren. Ik had een vooruitziende blik en had mijn eigen fiets meegenomen.
Op de fiets hebben we deels een wandeltocht afgelegd.  Kopenhagen is erg goed te fietsen. En doe je het niet goed, dan corrigeren de Denen je wel (3x gebeurd).  Lunchen in Nyhavn. Een optocht van kerstmannen en - vrouwen kwam langs terwijl we op de pizza moesten wachten. Leuke stad, maar echt bijzonder nou ook weer niet. Misschien hebben we de verkeerde route gefietst. Misschien hebben we geen oog voor bijzonderheden. Enfin...toch vanaf hier een tip voor stedentrips; neem de fiets. Erg handig en niet zo vermoeiend.
Kopenhagen was rustig, weinig verkeer.
We moesten op tijd bij de boot zijn en konden dus niet overal lang bij stil staan. Nog wel in de Rundetaarn geweest. Een observatorium aan een kerk gebouwd. Bijzondere hieraan was dat je met paard en wagen naar boven kunt gaan. Het was 1 grote spiraal naar boven met halverwege een schijthok. Overal aan gedacht die Denen. Clever volk.
Met de ferry naar Oslo, 500 km varen. Lekker weer aan dek. Zelfs om half negen 's avonds nog, maar veel mensen zijn toch maar binnen gaan zitten of zijn gaan shoppen aan boord. En daar vind je ook de Japanners. Zelfs personeelsleden die de Japanners in het Japans te woord kunnen staan. Ik moet er wel bij zeggen dat het misschien ook wel Chinezen zijn. Ik weet het niet.
Onder het genot van een drankje en live-muziek een paar potjes geklaverjast. Morgen de aankomt in het Oslo-fjord.

1. Jantine:
    26 juli 2018
    Slim, eigen fiets bij je. Ook fijn om te lezen dat het niet erg is dat wij Kopenhagen missen. Hoewel ik die foto in de Rundetaarn wel weer mooi en gezellig vind. Op naar Oslo!