Oslo naar Otta

25 juli 2018 - Otta, Noorwegen

Lekker geslapen maar toch een minpuntje. Ergens in de nacht bonkte het schip. Het zullen wel golven zijn geweest. Ik ben er wakker van geworden en meteen dacht ik aan een bepaald liedje van Celine Dion, een liedje dat ze gisteravond ook nog in de bar draaiden. Niet echt goed nagedacht over de playlist zullen we maar zeggen.
Om 7 uur opgestaan en het dek opgeklommen om te kijken. Het zonnetje scheen al lekker en we voeren het Oslo-fjord in. De 500 km zaten er bijna op. Ik had wel hele andere verwachtingen van dit fjord. Ik dacht aan steile rotsen en bochten. Die heb ik niet gezien. Oorzaak kan zijn: a) ze waren er ook niet of b) ik heb ze niet gezien omdat we toen net zaten te ontbijten.
Goed. Met volle maag, en voor mij een lupa, op weg naar Otta. 28 graden en dus prima weer. En ook hier hadden ze last van de droogte. Geen BBQ op deze camping toegestaan (in Kopenhagen mochten we alleen elektrisch koken op de camping). We staan aan de Otta, een snelstromende rivier met forellen.