Eerste wandeloefening

25 juli 2018 - Sel, Noorwegen

Van camping Otta naar Mysuseter gereden. Je kunt nog verder rijden tot halfweg Rondvasbu, daarna moet je fietsen of lopen.
Vandaag de eerste wandeldag. Dus even wennen aan materiaal en omgeving. We hebben allemaal andere schoenen en dan moet je even proefdraaien. Ook de spieren moeten proefdraaien. Morgen willen we een serieuzere tocht maken.
Vanaf de parkeerplaats richting het meer Furusjøen en dan de trail richting Rondvasbu. Daarna bij het meer Tanglartjøm weer richting de parkeerplaats. Stelt niets voor. Een deel was geschikt voor auto's, een deel ook voor de MTB, maar het grootste deel was alleen geschikt voor hikers en schapen. Ook voor ons dus.
Het gebied leent zich goed voor een meerdaagse trektocht.
Maximale hoogte was denk ik 1200 meter en dat is hier boven de boomgrens. Hier vind je een soort koraalmos. Het lijkt mosachtig maar het is hard en brokkelig. Hele bergtoppen zijn hiermee bezaaid.
Ook Noren zijn uit het goede hout gesneden; toen we even twijfelden over welke afslag we moesten nemen, werden we spontaan geholpen. Prima volkje.

1. Jantine:
    26 juli 2018
    Schijnt ruig en eenzaam te zijn daar; althans volgens de overlevering die mij bereikte. Veel plezier met lopen; hopelijk geen blaren opgelopen. Wester en ik hebben gisteravond jullie zwembad bemand; vanavond gaan we weer! Hier is het ook erg warm; vandaag 38 graden, code Oranje. Vanavond koelt het af naar 24 graden. Ik volg jullie op de voet; leuk!!!!