Laguna de Fuente de Piedra

29 juli 2019 - Arriate, Spanje

Vandaag zijn we verhuisd. We zijn naar "Villa Paz" in Arriate bij Ronda gereden. Maar niet zonder een stop bij het zoutmeer bij Fuente de Piedra. Waterbronnen onder het meer zorgen voor de aanvoer van het water  en het water passeert daarmee zoutlagen en daardoor is het water in het meer dus zout. Flamingo's broeden daar graag en vormen een grote kolonie.  20.000 stuks is geen uitzondering. En die kun je dus bekijken. Het bezoekerscentrum was dicht maar dat gaf niet. Er is een route uitgezet met uitzichtpunten. Na 2 km sjouwen de auto maar weer gehaald om de rest met de auto af te leggen. Het was tenslotte heet. Je moet echter wel een verrekijker meenemen want met het blote oog kun je geen flamingo's onderscheiden. Wel een mooi rondje gereden. Om een uur of drie bij de villa aangekomen. Een minuut later lagen we in het zwembad. En tijd voor een Shandy. Jaja, 40 jaar geleden voor het laatst gedronken maar nu weer helemaal hip. De voorloper van de Radler. Enfin, het was een mooie,  warme dag. Dat dus wel.