Oversteek, boottocht xxl en andere dingen

6 augustus 2015 - Kuala Besut, Maleisië

We hadden tot vandaag twee keer in een boot gezeten. 1 maal in Taman Negara en 1 maal in Belum rainforest
Beide keren naar de Orang Asli. Vandaag moesten we in de boot voor de overtocht naar het eiland. Deze boot ging 60 km/uur. Soms kwamen we los van het water. Spectaculair.
Bij aankomst op de pier (van waar we zouden vertrekken naar het eiland) werden we al opgewacht en begeleid door mannetjes op brommers die je willen helpen. Uiteindelijk hadden we het juiste mannetje met een motortje met zijspan. Carla achterop en weg waren ze. Naar het kantoor zei hij nog. Maar waar? Onze kinderen liepen als weesjes in de richting van waar de motor was gegaan. Nog even gevraagd bij een kantoortje hoe het een en ander in zijn werk ging en toen kregen we een tip waar ze naar toe waren gegaan. Ik geloof dat de bijna-weesjes erg blij waren dat ze Carla weer zagen. Auto ook weer ingeleverd. Iets van 1100 km gereden. Ja..dat is ook wat. Komt er een mannetje uit Penang vliegen naar Kota Baru, vervolgens zit hij 1,5 uur in de taxi om onze auto in ontvangst te nemen, om vervolgens in 7 uur terug te rijden naar Penang.
Enfin.. We zitten nu in Coral View op Perhentian Island in een hutje 20 meter van zee.
Om 5 uur gingen ze insecticide spuiten tegen de muskieten. De apen zitten nootjes te plukken in een boom boven de hut. Als je binnen zit lijkt het wel te hagelen.
Enfin...het was een mooie dag.

1. Jantine:
    8 augustus 2015
    Hoi, jullie verhalen voorgelezen. De jongens snappen niet waar Carla heen ging met het mannetje. Ze zien jullie in gedachten wel lopen, kijken of je nog een spoor kunt ontdekken...... Sta je toch raar te kijken! Gelukkig eind goed, al goed.
    HJ ziet een kans voor Smink transport. Volgende verhaal hebben we ook gelezen. Jammer van de zee. Jongens hebben bewondering voor Auke's doorzettingsvermogen. Wij hebben heerlijke luierdag vandaag! Wordt vervolgd.
  2. Carla:
    9 augustus 2015
    Ik moest de tickets voor de boot halen op een kantoortje.
    De zee is hier prachtig blauw! En inmiddels hebben we gesnorkeld en de kinderen ook gedoken! En o.a. een baby haai gezien.
    Nu ons laatste ontbijtje aan her strand onder de wuivende palmen....
  3. Carla:
    9 augustus 2015
    Ik moest de tickets voor de boot halen op een kantoortje.
    Nu ons laatste ontbijtje aan her strand onder de wuivende palmen....