Sankt Anton 2018

25 februari 2018 - Schnann, Oostenrijk

Het zou zaterdag een drukke dag worden in Duitsland. Dat viel mee. Geen enkele file. Er waren wel files maar TomTom leidde ons daar langs. Zo kwamen we op wegen die je eigenlijk niet wilt zien; besneeuwde wegen en gladde wegen. Maar zo zie je nog eens wat. En perfect weer om te rijden. De hele dag zon☀️.
Zondagochtend was het -8°C. Dat bleek de auto niet leuk te vinden. Met moeite sloeg hij aan. Ski's gehaald en skikaarten gekocht en naar Sankt Christoph gereden om daar op te stappen. Lunchen ook in St Christoph. Ze hadden geen patat. Waardeloos dus. De hele dag was het koud. Boven op de Valuga (2811 meter) was het helder terwijl in het dal de wolken hingen. Mooi uitzicht maar koud. Iets vroeger gestopt dan normaal. De temperatuur was nu -12,5°C. De auto vond dit niet leuk.
Terug in Schnann bleek Frau Scherl ineens flink te zijn afgevallen, vergeleken met vorig jaar dan. Nou, we hebben nog wat gegeten etc etc.
Het was een mooie dag, dat wel. Morgen wordt het nog kouder. Brrrrrrrrrrrrrr.

1. Jantine:
    26 februari 2018
    Wel warme choco? Wat een temperaturen zeg, volgens mij is het nog nooit zo koud geweest. De ijsbaan in Ede is vanmorgen open. Huize Schuiteman is nog niet zo ver. Hopen dus dat er vanmiddag geen plassen op het ijs staan door de zon....... Veel plezier daar in het winterse St. Christoph!