skien

3 maart 2017 - St. Anton Am Arlberg, Oostenrijk

donderdag naar Zürs gegaan. Erg veel wind boven aan de lift. In restaurant Seekopf even bijkomen. Auke heeft 3 films gedownload. Prima wifi daar dus. Het werd steeds rustiger in het restaurant. Het bleek dat alle liften naar deze top waren stilgezet wegens de wind/storm. We zijn toen in een totaal verlaten sneeuwlandschap naar beneden geskied. Snijdende wind en sneeuw.

Vrijdag naar Lech gereden om onze ski-vrienden te ontmoeten. We wilden eigenlijk der weisse ring afleggen. We hadden echter donderdag gehoord dat het stuk van Zürs naar Zug slecht was en wilden niet het risico lopen dat we te laat op de audiëntie verschenen bij Wil en Max. In Lech dus maar opgestapt en zo snel mogelijk naar Warth gegegaan. Fout! Hadden we niet moeten doen. Lange rijen. Dus zo 'snel' mogelijk weer terug naar Lech. Lunchen met de vdBeldjes bij Der Wolff. Totaal mislukte pistehut met duur eten. Enfin... 'smiddags het skigebied van Lech doorkruist en ook even in Zug gekeken. Ook daar weer een lange rij. Maar ook veel mensen die met der weisse ring bezig waren en dus het lastige stuk van Zürs naar Zug wel hadden afgelegd. En dat was goed te doen zeiden ze. Maar wel lange rijen. In Lech vielen die rijen wel mee. Sterker nog, daar waren ze eigenlijk alleen voor het gondeltje naar Warth. Heel mooi gebied met leuke mensen van niveau en bondkraagjes.

1 van de jongens is als laatste nog alleen naar de Rüfikopf gegaan en terug geskied naar Zürs alwaar wij hen weer hebben opgepikt onderaan de piste.

Het was een mooie dag. Goed skiweer. Morgen om 5:30 vertrekken. Er wordt storm verwacht in Oostenrijk.