Terug

9 augustus 2018 - Zwartebroek, Nederland

We waren niet alleen in ons Airbnb-huisje. Ongeveer 20 spinnen sliepen bij ons. 1 spin probeerde met ons mee te liften in Carla's jurk. Deze gelukszoekers heeft ze hardhandig aangepakt.

Denemarken is 400 km van noord naar zuid. Algemene indruk is dat ze hun lekkere broodjes van hun eigen granen maken. 90% van wat je om je heen ziet is graan. Nou moet ik zeggen dat wegens de droogte het grasland er ook net zo geel-bruin uitziet als de graanvelden.

Na Hamburg zijn we gaan koffie drinken bij Hilda. Bij Bremen een vreselijke regenbui op onze kop gehad. 58mm.

Bij de grens heeft onze jongste chauffeur onze verder naar huis gebracht.

1. Jantine:
    10 augustus 2018
    Ja, wat een graan he?! Gigantisch gewoon. Wij vonden al die schoven wel een mooi gezicht. De cilindervormige hadden onze voorkeur. Heb me laten vertellen dat ze behalve voor de broodjes ook gebruikt worden om te exporteren.

En wat een bui zeg. 58 mm, da's een hele bak met water. Jullie blog lezend is regen toch wel een sleutelwoord van de vakantie. Veel staat of valt ook wel met droog weer.
    Had jullie graag droge vakantie gegund.

Fijn dat jullie veilig thuis zijn!!! Bedankt voor het meeliften op deze manier. Altijd erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te kijken.
  2. Daphne:
    10 augustus 2018
    Ik heb ook met veel plezier meegelezen.
    Groetjes uit Lux.
  3. Klaas Kooistra:
    10 augustus 2018
    Ik vind dat we buitengewoon goed weer hebben gehad de eerst 10 dagen. Een hittegolf in Noorwegen. 27plus, elke dag. De verwachtingen van het weer in Noorwegen zijn natuurlijk niet zo hoog. De kans is gewoon groot dat er regen valt in dat deel. En er is niet 1 dag geweest die helemaal verregend is. En gelukkig zijn we flexibel en kunnen we verkassen naar drogere plaatsen.
  4. Klaas Kooistra:
    10 augustus 2018
    Hoi Daphne, einde-vakantie-groeten uit Zwartebroek. Tot over een paar weken.