Malaga

25 juli 2019 - Málaga, Spanje

Vandaag naar Malaga. Een belangrijk doel was om Siem van het vliegveld te halen. Hij zou rond de middag landen. Maar als je dan in Malaga bent, de geboortestad van Picasso, moet je ook even de highlights zien. En welke zijn dat? Het kasteel van Gibralfaro bovenop de heuvel en het Alcazaba op de helling van dezelfde heuvel.
De een loopt min of meer in de ander over. Het kasteel is gebouwd in de 14e eeuw door de Moren en Alcazaba stamt uit de 11e eeuw en is ook door de Moren gebouwd. Het geheel bestaat uit een groot aantal muren, torens, omlopen, kantelen en tuinen. Heerlijk om doorheen te lopen. De Arabische invloeden zie je terug in de bogen en decoraties maar ook in het irrigatiesysteem en de baden. Of het oorspronkelijk is moet je jezelf afvragen; er is honderden jaren aangebouwd, afgebroken, vernietigd, weer opgebouwd etc etc.. Ook nu nog zijn ze bezig met herstelwerkzaamheden. De moeite waard. Vanaf deze plekken heb je een mooi overzicht over de stad. Zo kun je de haven en de Middellandse Zee goed zien en ook de arena onderaan de heuvel. Vandaag geen stieren. Helemaal beneden nog een amfitheater van de Romeinen.

We waren er rond 11 uur en het was rustig in de stad. Rond 1 uur zijn we vertrokken om Siem op te halen.
Siësta gehouden bij het zwembad en 'savonds tapas gegeten in Colmenar bij Hotel Balcón op aanraden van de mevrouw bij het bruggetje.
Hoewel we in Malaga wel Nederlanders tegen kwamen (Torremolinos ligt er vlak bij), komen we ze buiten de kust nog steeds niet tegen. Bij thuiskomst iedereen uit de auto om de laatste 50 meter te kunnen afleggen. We worden er steeds beter in.

1. H.J. Schuiteman:
    25 juli 2019
    Mooi dat iedereen er weer is. Siem had geen last van de brandstof chaos?
  2. Klaas Kooistra:
    2 augustus 2019