Melakka

25 juli 2015 - Malakka, Maleisië

We hebben ons verslapen. Daardoor weinig tijd om te zwemmen. Taxi geregeld naar Melakka. Iets van 150 km verderop. Melakka staat op UNESCO - lijst en moet ik dus gezien hebben. De taxi was eigenlijk te klein achterin. Na 2 uur was Carla het wel zat achterin. Ik moest de terugreis achterin. Melakka is leuk om te zien. Allerlei oude gebouwen uit de VOC - tijd. Het Stadhuys, een kerk met vele Nederlandse krafzerken, een nog ouder gebouw uit de Portugese tijden, een Portugees schip uit de 16e eeuw etc. Een boottocht over de rivier geboekt. Maar die vertrok zonder ons omdat we nog ijsjes aan het halen waren. Ijsjes waren lekker. Shoppen in de Heerenstraat en de Jonkerstraat. En rond half 5 kwam de taxi ons weer ophalen. Net op tijd weer bij het hotel voor een duik in het zwembad. Vanavond in de electronics shopping mall geweest. Hele belevenis voor mensen uit zwartebroek.

1. Jantine:
    26 juli 2015
    Gelukkig waren de ijsjes lekker. En dan ineens vrije tijd in je vakantie........ en shoppen in plaats van een boottocht. Ik ben benieuwd met welke gadgets jullie terug komen. In ieder geval met heel veel leuke ervaringen! Heel veel plezier!!
  2. Daphne:
    26 juli 2015
    Super verhalen! Wat een geweldig schip!