Portugal

1 augustus 2023 - Labruja, Portugal

Na de Finca in Spanje gaan we naar het landgoed van Herbert en Marijke in Infesta (Portugal). De ruïne die ze daar jaren geleden hebben gekocht is echt heel mooi opgeknapt met nog allerlei authentieke details. Onze slaapkamer was hier veel groter dan het tiny house waar we eerder sliepen. Direkt bij aankomst een wandeling gemaakt. Savonds lekker gegeten en bijgepraat. Dit was op de zondag. Maandag naar Ponte de Lima geweest, het oudste stadje van Portugal. En, heel belangrijk voor mij, we hebben lopen shoppen in mannenwinkels waar ze alles hebben voor mannen. Gereedschappen voor boeren. Goed en degelijk spul verkopen ze hier. Met al dat puin in de grond heb je niets aan een Gardena schoffel. Het zou meteen stuk zijn. Ook gereedschappen die voor ons onbekend zijn, zijn hier te koop. Een paar dingen gekocht en maar kijken of het bevalt.

Maandag Kip Piri Piri gegeten. Marijke had daarvoor een kip bij de slager gehaald en ik begreep dat die kip 2,2 kg was. Dat is bijna zo zwaar als een kalkoen! Een monsterkip. Erg lekker. We kregen het bijna niet op. De rest gaat in de soep..

Het waren alweer een paar mooi dagen.